Monthly Archives: March 2013

Ik doe niet echt aan hypes, volg fashion niet met m’n ogen dicht en als iedereen linksaf slaat vind ik het leuk om rechtsaf te gaan – gewoon omdat het kan. Maar als het gaat om de laatste mode wat betreft diëten, dan sta ik overal vooraan. You name it, I tried it.Hoewel de belofte aan mezelf om nooit meer te diëten op losse schroeven staat omdat het niet lukt zoals ik wil, wappert er nu een nieuwe wind door afval-land: the 30 day shred.

Kort samengevat: 30 dagen achtereen flink afzien, met als resultaat een toned body.Zeggen de mensen die het al gevolgd hebben. Dus ja, dan is de verleiding te groot om me ook niet op deze fitness-hype storten.

30 day shred

30 day shred is een fitnessprogramma van Jillian Michaels; een instructeur du fitness die een programma op dvd heeft uitgebracht om geld te verdienen aan de blubberbuikige wereldburger. Maar de wereld zou de wereld niet zijn, als deze filmpjes niet ook gewoon op YouTube staan zodat je gewoon gratis je lichaam kan tonen.

Het idee is simpel: er zijn drie work-out filmpjes met drie levels waarvan je iedere work-out (ongeveer dertig minuten) tien dagen achter elkaar uitvoert. Heb je tien keer filmpje 1 gedaan, ga je naar level 2 en je eindigt bij 3. Ieder filmpje bevat cardio, gewicht en stretch oefeningen die elkaar afwisselen. Na die 30 dagen kan je afgevallen zijn, maar door de spieropbouw zie je meer resultaat in centimeters dan op de weegschaal. Daarom meet je voordat je begint, na 15 dagen (of na ieder level) en aan het einde de volgende punten:

  • Bovenarmen
  • Borst
  • Onder je borst
  • Taille (smalste stuk)
  • Buik (breedste stuk)
  • Heupen (breedste stuk)
  • Bovenbenen

Als je gaat beginnen, laat het meten dan je echte beginpunt zijn! Alleen dan zie je hoeveel resultaat je hebt behaald. Het is ook leuk voor jezelf om foto’s te maken van jezelf voor en na, bijvoorbeeld in je bikini. Dan zie je duidelijk wat het afzien voor je lichaam gedaan heeft.

Nodig

Je hebt niet veel nodig om dit programma te volgen:

  • een matje om een deel van de oefeningen op te doen
  • gewichtjes – maar twee kleine flesjes water voldoen ook
  • de YouTube filmpjes level 1, level 2 en level 3
  • een goede sportbh, de cardio oefeningen vragen er echt om

Ervaring

Ik kan nog niets zeggen over de resultaten, ik ben afgelopen zondag begonnen met Jillian’s 30 day shred. Wel kan ik zeggen dat het pittig is. Ik loop nu twee dagen met een ongelofelijk irritante spierpijn achter m’n borsten en ik voel dat m’n bovenbenen dingen gedaan hebben waar ze normaal niet aan hoeven te denken. Overigens even de kudo’s naar degene die het verdient, ik heb over de 30 day shred gelezen op de blog van Sharon. Zij is net klaar met dit programma.

Het idee van 30 dagen achtereen sporten – iedere dag sporten… Dat vind ik heftig. Ik sport normaal twee keer per week maar nu moet ik echt inplannen dat ik iedere dag een half uur heftige inspanning moet leveren – na het werk of voor een drukke dag. Maar ik ga het doen. Ik moet nu wel, want over 28 dagen wil ik jullie vertellen of het iets voor mijn lichaam gedaan heb. Helaas, voor en na foto’s gaan jullie niet van me krijgen, ik vind ze iets te confronterend. Maar als je bij Google zoekt op ’30 day shred results’ is dat al genoeg motivatie om ook te beginnen!

Ben je ook bezig, heb je de uitdaging misschien al afgerond of ga je binnenkort beginnen? Laat het me weten in de comments of op twitter (88jaxx) – via het laatste kan je ook volgen of ik het daadwerkelijk vol ga houden.

Rara, waar gaat dit postje over?

Nou misschien over het feit dat ik op een dag na, al een maand niks gepost heb. Druk thuis, druk op het werk, druk in m’n hoofd en druk voor andere blogs (wist je al dat ik ook voor MissLipgloss schreef?). En dan zit ik ‘s avonds uitgeput op de bank en kan ik geen blogje meer schrijven. Onzin eigenlijk, want voor mij is schrijven ontspanning! Maar dat vergeet ik nog wel eens als ik als een lamzak op de bank hang.

Ja, true; schrijven is ook m’n werk. Gelukkig! Als schrijven is wat je het liefste doet en je kan daar je werk van maken, is dat toch geweldig? Dat is het inderdaad, maar soms (oké vaak) zit ik lekker te klagen over hoe moe ik ben en hoe zwaar mijn leven met een fulltime baan wel niet is. En de hele dag content creëren achter een bureau op je werk, maakt dat je soms voelt alsof je thuis ook nog moet werken als je ter ontspanning wilt gaan schrijven. Juist, does it make any sense? Waarschijnlijk niet, maar dat geeft niet.
Kon je maar schrijven, bloggen en publiceren in je gedachten, want al hangend op de bank heb ik zoooooo veel blogjes bedacht die ik had willen schrijven! En dan had ik inmiddels ook al een boek uitgegeven.

Maar ik wil geen excuusjes verzinnen, ik heb me gewoon niet aan mijn goede voornemen gehouden om lekker ‘voor de leuk’  regelmatig te bloggen op LadiesInc. Omdat ik iets kwijt wil, omdat ik jou iets wil vertellen en omdat ik het gewoon leuk vind. Let wel, goede voornemens van mid vorig jaar! Ik doe niet aan voornemens per 1 januari want dat is me te main stream.

Een aantal doorlopende voornemens van mij, om deze blog nog iets van waarde te geven:

  • Dingen doen die ik leuk vind
  • Gezonder eten
  • Meer sporten
  • Ben twee bovenstaande bedoel ik dus eigenlijk gewoon afvallen
  • Meer complimentjes geven aan lieve mensen om me heen en ze laten weten wat ze voor me betekenen
  • Stoppen met nagelbijten
  • Mijn shopgedrag enigszins controleerbaar houden

Bovenstaande staat overigens ook op volgorde van belangrijkheid. Dat verklaart ook waarom er weer twee paar prachtige schoenen binnen gekomen zijn van de week. Om me te verdedigen tegen alle mensen die nu hun hoofd schudden (ja pap en mam ik weet dat jullie dit lezen. En ja lief zusje, ik weet dat jij nu hard zit te lachen dat ik voortaan niets meer over jou shopgedrag mag zeggen): het zijn twee paar schoenen die ik al heel lang op het oog had, ze waren voor de helft, zijn van leer dus kunnen lang mee en ik had ook een derde paar besteld maar die stuur ik terug! Knap toch?